Reklama billboard wykorzystywana jest mniej więcej równie długo, jak po ulicach jeżdżą samochody. Historia mówi, że pierwsze użycie billboardów miało miejsce w Ameryce w 1886 roku przez przedsiębiorczego sprzedawcę A. H. Belo, który użył ich do reklamowania swojej gazety. Następny krok postawiono we Francji w 1925 roku przez Charles-Louis Havasa, który stworzył pierwszą firmę reklamy zewnętrznej i do 1927 roku miał ponad 3000 billboardów w całej Francji.
Pierwsza reklama billboard była malowana bezpośrednio na ścianach lub płotach ręcznie. Później te znaki zostały wykonane z drewna lub blachy, które zostały przybite do ścian lub ogrodzeń. Stosowanie asfaltu do pokrywania billboardów rozpoczęło się co najmniej w latach 1923-1924, jednak materiał ten nie był szeroko stosowany aż do czasów po II wojnie światowej.
Popularność wzrosła w latach 50., kiedy firmy zaczęła interesować reklama billboard na tyle, że zaczęły używać ich bardziej regularnie jako część strategii marketingowej do promowania swoich firm i ich produktów lub usług.
Forma promocji – reklama billboard była tak udana, że sprzedana została do grupy bankowej o nazwie Societe Generale de Banque Francaise, która nieprzerwanie rozwijała reklamy zewnętrzne, aż zostały wykupione przez JCDecaux w 1979 roku, a ta firma prosperuje do dziś jako jeden z największych billboardowych gigantów na świecie z ponad 70 milionami metrów kwadratowych powierzchni reklamowej.