Pozycjonowanie, polegające na zwiększeniu widoczności sklepu w wyszukiwarce Google to obecnie jedno z najskuteczniejszych działań, jakie oferuje internetowy marketing. Możesz pozycjonować swoją stronę zarówno na całą Polskę, jak i na lokalny rynek. Oznacza to, że pozycjonowanie umożliwi dotarcie do Twojej strony także lokalnym odbiorcom. To szczególnie przydatne, jeśli prowadzisz działania wyłącznie na terenie swojego miasta.
Dowiedz się więc, czym jest internetowy marketing i jak działać, aby być widocznym w sieci.
Optymalizacja sklepu internetowego pod kątem lokalnego wyszukiwania
Każda profesjonalna optymalizacja witryny pod kątem lokalnego SEO rozpoczyna się od dokładnej analizy firmy, strony WWW i rynku pod kątem wyszukiwanych przez użytkowników fraz kluczowych. Do tych działań wykorzystuje się różnego rodzaju narzędzia, które są pomocne podczas oceny przydatności konkretnych słów kluczowych.
Najważniejszymi aspektami pozycjonowania, którymi należy się zająć w pierwszej kolejności, są meta tagi, linki, treści na stronie, układ witryny, responsywność czy szybkość ładowania strony.
Dopiero po ich zoptymalizowaniu możesz przejść do pozycjonowania witryny pod kątem lokalnego wyszukiwania. Jeśli prowadzisz działalność w Poznaniu, z pewnością zauważyłeś, że rynek konkurencyjny jest bardzo duży i wymaga rozwiązań, które zwiększą widoczność sklepu i jednocześnie poprawią sprzedaż internetową, dlatego tak ważne jest pozycjonowanie lokalne. Jeśli zaczniesz współpracować z ekspertami, to szybko zobaczysz pierwsze efekty tych działań.
Oto, co powinieneś zrobić, aby poprawnie pozycjonować stronę w lokalnych wyszukiwaniach:
- stwórz pinezkę firmy w mapach Google,
- dokładnie uzupełnij swoją wizytówkę Google,
- utwórz wersję mobilną strony internetowej – osoby przyjezdne najczęściej korzystają ze smartfonów, dlatego dzięki temu działaniu będą mogli znaleźć Cię zupełnie nowi klienci,
- uzupełnij dane strukturalne, czyli dodaj odpowiednie godziny pracy firmy, adres oraz numer telefonu.
Internetowy marketing – zacznij działania
Znasz już podstawy pozycjonowania lokalnego. Zadbaj o wszystkie najważniejsze aspekty i zwiększ widoczność strony w wyszukiwarce. Pozycjonowanie to jednak nie wszystko. Internetowy marketing oferuje bowiem wiele innych działań, które umożliwiają wzrost zainteresowania odbiorców. Połącz więc lokalne SEO z innymi formami marketingu online, aby osiągać jeszcze lepsze wyniki. Zadbaj o swój internetowy marketing i stań się widoczny w sieci!